آدرس دفتر مرکزی : توجه داشته باشید شرکت پرفکت استپس اعلام میدارد هرگونه تبلیغ در شبکه های ماهواره ای سوء استفاده از برند شرکت بوده و گروه صنعتی پرفکت استپس هیچگونه مسئولیتی در قبال این محصولات تقلبی ندارد و عواقب خرید این محصولات بر عهده خریدار میباشد ، ضمناً عاملیت های رسمی فروش محصولات اصلی پرفکت استپس علاوه بر سایت ، نمایندگی های شرکت در سراسر کشور میباشد.شماره های تماس : 02136905909 09120620474
0

ویژگی های کفش پیاده روی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 29 آبان 1399 در ساعت 34 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
کفش پیاده روی مناسب چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

 یکی از ساده ترین و ارزان ترین ورزش هوازی برای حفظ تناسب اندام و سلامت فردی پیاده روی میباشد. پیاده روی مناسب همه ی سنین است و افراد میتواننند آن را به صورت فردی و یا گروهی انجام دهند.این ورزش بروز بیماری هایی مانند ؛ بیماری های قلبی، دیابت نوع دو، آسم و … را کاهش می دهد. (مزایای پیاده روی منظم و روزانه را در مقاله ی پیاده روی و مزایا  مطالعه نمایید .

هنگام پیاده روی، تنها امکاناتی که مورد نیاز است کفش مخصوص پیاده روی و لباس راحت و مناسب میباشد. برای انتخاب کفش پیاده روی باید علاوه بر در نظر گرفتن زیبایی های ظاهری کفش به استاندارد ها و معیار های دیگری که باعث راحتی و مناسب بودن کفش پیاده روی میشوند دقت کافی داشته باشید، زیرا در غیر از این صورت انتخاب کفش نادرست در دراز مدت باعث ایجاد فشار و درد استخوان و مفاصل وکمردرد و آسیب به بافت‌های نرم و ... میشود. 

 همانطور که میدانید پا،قلب دوم انسان است و سلامتی پا بر روی سلامتی کل بدن تاثیر گذار است بنابر این انتخاب کفش مناسب که هنگام ایستادن،پیاده روی،دویدن و ورزش از پا محافظت کند و راحت باشد اهمیت بسیار زیادی دارد. 

کفش استاندارد کفشی است که سه مشخصه بارز داشته باشد:

 1.جنس خوب     2.پاشنه استاندارد      3. پنجه استاندارد 

  1. جنس خوب 

کفش پیاده روی از رویه ، زیره و کفی کفش تشکیل شده است که هر یک از موارد نامبرده شده باید دارای مواد اولیه ی مرغوبی باشند تا سبب افزایش کیفیت کفش شوند .

  • رویه کفش های ارگونومیک

 کفش نباید تنها جنبه زیبایی داشته باشد بلکه باید از هر لحاظ مانع از آسیب دیدن پای شما در برابر گرما و سرماشود، بنابر این انتخاب کفش با رویه مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. معمولا از چرم، جیر و یا پارچه مِش برای تولید رویه کفش های پیاده روی استفاده می شود. البته گاهی اوقات ترکیبی از 2 جنس هم برای تولید رویه انجام میشود. کفش های پیاده روی از جنس جیر یا پارچه مِش، فضای مناسبی برای گردش هوا فراهم می کنند و همانطور که میدانید رویه کفش پیاده روی باید به گونه ای باشد که امکان تبادل هوا میان بیرون و داخل کفش را فراهم آورد و باعث تنفس پا و گردش هوا شود. در صورت عدم تبادل هوا پیامدهای ناخوشایندی مانند : تعریق بیش ازحد پا و در نتیجه ی آن ایجاد ناراحتی های پوستی و بروز بیماری هایی در ناخن، بویبد پا و... همراه دارد و همچنین استفاده از جیر و یا پارچه مش در رویه کفش سبب میشود که کفش وزن کمتری نسبت به کفش های تماما چرمی داشته باشد و کفش سبک باشد. هر چه کفش سبک تر باشد نه تنها وزنی به شما اضافه نمیگردد بلکه بار اضافی را از روی ستون فقرات میکاهد و مانع آسیب های احتمالی میگردد. 

  • زیره کفش های ارگونومیک

زیره کفش پیاده روی باید سبک،نرم،منعطف،مقاوم در برابر سایش و همچنین برای جلوگیری از لیز خوردن بر روی سطوح لغزنده آج دار باشد. هر چه زیره در برابر سایش مقاوم تر باشد طول عمر و دوام کفش نیز افزایش میابد .
زیره مناسب در ظاهر توپر بوده و در حالت خم کردن انعطاف زیادی دارد و با فشار انگشتان دست، داخل می روند.

  • کفی کفش های ارگونومیک 

کفی داخلی کفش شما از مهم‌ترین رازهای داشتن یک جفت کفش راحت و دوست داشتنی است.

به همین دلیل برای تهیه بهترین کفی به نکات زیر دقت کنید: 

1. جنس و کیفیت کفی داخلی کفش باید به گونه ای باشد که هیچ گونه بویی را به خود نگیرد و بتوانید هر وقت که دوست داشتید آن‌ها را بشویید.

2. کفی داخلی کفش باید بسیار راحت و نرم باشد و در عین حال دوام بسیار بالایی داشته باشد و نسبت به سایر انواع کفی‌ها دیرتر خراب می‌شود.

  • دقت داشته باشید کفی کفش شما بعد از مدتی بسته به فرم پایتان شکل می‌گیرد و ممکن است دچار فرو رفتگی یا سایش شود. در چنین شرایطی هر چه سریع‌تر کفی نو را جایگزین کفی قدیمی کنید تا هم کفش‌تان خراب نشود و هم پاهایتان احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

اگر بخش داخلی کفش و کفی‌تان بیشتر ساییده شده احتمالا موقع ایستادن فشار بیشتری روی این بخش می‌آورید و اگر قسمت داخلی زودتر خراب شده، فشار پای شما روی بخش خارجی است. این دو علامت نشان می‌دهند که باید برای اصلاح نحوه ایستادن و برطرف کردن مشکل به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. 

   2.پاشنه استاندارد 

پاشنه کفش پیاده روی نباید خیلی ضخیم باشد، زیرا ضخیم بودن پاشنه ، منجر به کوبیده شدن پای شما بر زمین خواهد شد، که سبب کندکردن حرکت میشود و ساق درد بعد از پیاده روی را افزایش می دهد. پاشنه ای که بسیار نرم باشد توصیه نمی شود، زیرا قدرت جذب ضربه ندارد. پاشنه پهن و با ارتفاع کم، ثبات را زیاد می کند و فشار وارد بر پاها را کاهش می دهد. پاشنه کفش باید طوری باشد که خاصیت جذب ضربه داشته باشد .هنگام راه رفتن ضربات مداومی از زمین به پاشنه ی پا و پنجه ی پا منتقل میشود که ضربه های وارده میتوانند سبب پاشنه درد و کمر درد و ... ‌شوند، لذا انتخاب کفشی که خاصیت جذب ضربه وارده از سطح زمین را داشته باشد و  نیرو را از زمین به کف پا و در نهایت به زنجیره حرکتی بدن، به راحتی و متوازن انتقال دهد بسیار اهمیت دارد. تولیدی کفش آرمیس با قرار دادن یک بالشتک منعطف، که امکان خم کردن انگشتان پای شما را فراهم میکند سعی در تولید کفش پیاده روی راحت و مناسب نموده است. 

    3. پنجه کفش ارگونومیک 

پنجه کفش پیاده روی از نظر قالب بندی باید طوری باشد که پا فضای کافی در اختیار داشته باشد و به انگشت های پا فشار وارد نکند.
کفش هایی که پنجه آنها تیز است انگشتان پا را تحت فشار قرار داده و باعث می شوند انگشت های پا روی هم بیافتند و در نهایت سبب تغییر شکل استخوان و بدفرم شدن آنها (هالوکس والگوس یا انحراف شست پا) میشوند . 

جلوی کفش باید به گونه ای باشد که پنجه های پا از هم باز شوند، خانم ها به دلیل پوشیدن کفش های نوک تیز و پاشنه دار که سبب میشوند وزن بدن به جلوی پا انقال داده شود ، ۹ برابر  آقایان انحراف شست پا دارند . 

برخی از اصول راهنما برای انتخاب کفش مناسب پیاده روی :

۱. از آنجایی که پاها در حين فعاليت ورم می‌کنند، لذا هميشه کفش را در بعدازظهر يا پس از فعاليت امتحان کنيد.

۲. کفش‌ها را با همان جورابی امتحان کنيد که عادت داريد در ضمن تمرين بپوشيد.

۳. در نظر داشته باشید که وقتی بندهای کفش را می‌بنديد، پنجه‌های پای‌تان به آسانی حرکت نمی‌کند و پاشنه پاهايتان هنگام راه رفتن نمی‌لغزد.

۴. چند قدمی در مغازه راه برويد يا بدويد تا مطمئن شويد که کفش‌ها راحت هستند. کفش را نبايد به زور به پا کرد.

۵. وقتی می‌‌خواهيد کفش را امتحان کنيد، بندهای آن را محکم ببنديد مانند اينکه می‌خواهيد فعاليت ورزشی را آغاز کنيد.

۶. اگر به طور مرتب يک تمرين ورزشی را انجام می‌دهيد، کفشی را بخريد که خاص ورزشی باشد که آن را انجام می‌دهيد.

در نتیجه مشخصات کفش پیاده روی مناسب عبارت است از :

* از پا محافظت کند.

* پا در آن راحت باشد.

* هنگام حرکت، فشار‌ها و نیروهای وارد به پا را تعدیل کند.

* اندازه ی پا باشد.

* وزن مناسبی داشته باشد.

* نرم و انعطاف ‌پذیر باشد.

* آب و رطوبت در آن نفوذ نکند.

* هوا بتواند در آن جریان پیدا کند و قابلیت تبادل هوا را داشته باشد.

                                         جهت مشاهده ی مدل های کفش پیاده روی-طبی و روزانه مردانه و زنانه ی آرمیس لینک های موجود در عکس زیر را کلیک نمایید.

                                                                                                                                             کفش پیاده روی_طبی و روزانه مردانه

                                                                                                                                                                           کفش پیاده روی-طبی و روزانه زنانه

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()