آدرس دفتر مرکزی : آدرس دفتر مرکزی:بازار بلور شوش،خیابان دشتبان زاده،مجتمع الغدیر،طبقه 5،واحد 11شماره های تماس : ۳۶۹۰۵۹۰9-۰۲۱
0

پیاده روی و مزایای آن

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 29 آبان 1399 در ساعت 44 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
                                                                                به چه دلایلی پیاده روی باید در برنامه ی روزانه ی ما قرار گیرد ؟

پیاده روی کم هزینه ترین و ساده ترین ورزشی است که به صورت تک نفره و یا گروهی برای تمامی سنین قابل انجام است و بر روی حفظ و بهبود سلامت افراد تاثیر بسیار زیادی دارد .اگر پیاده روی را تازه شروع کرده اید و مسافت های طولانی برایتان سخت است هر روز 10 دقیقه راه بروید.از روزی 10 دقیقه راه رفتن استارت پیاده روی خود را بزنید سپس آن را به 30 دقیقه در روز و در نهایت حداقل به 150 دقیقه در روز برسانید.

  • پیاده روی و بهبود روحیه

 

ورزش باعث میشود که مغز هورمون های سروتونین و نوراپی نفرین را حساس کند و باعث تحریک ترشح اندوفین گردد که سبب کاهش افسردگی و اضطراب و همچنین ایجاد حس خوب و تقویت و بهبود روحیه افراد میگردد . 

پیاده روی به دلیل اینکه از سایر رشته های ورزشی آسانتر است و نتایج خوبی را نیز به همراه دارد افراد از انجام  آن لذت میبرند و تحقیقات نشان داده اند که اگر افراد از ورزشی لذت ببرند آن را ادامه خواهند داد درغیر از این صورت اگر مردم از انجام فعالیت ورزشی لذت نبرند تمایل کمتری به ورزش نشان میدهند و آن را کنار میگذارند .

  • بنابراین نتیجه گیری میکنیم که : پیاده روی یک ورزش با شدت متوسط ​​است که سبب لذت بردن افراد از انجام فعالیت بدنی و درنهایت عدم ترک آن وهمچنین انگیزه برای انجام پی در پی پیاده روی میشود که در نهایت سبب تقویت روحیه و حفط سلامتی میگردد.

 

  • پیاده روی و افزایش خلاقیت 

تا به حال هنگام پیاده روی به ایده ای عالی برخورد کرده اید؟ طبق تحقیقات علوم اعصاب مشخص شده است که پیاده روی به عنوان یک ورزش هوازی سبب ترشح هورمون اندوفین و در نتیجه باعث نشاط و افزایش خلاقیت افراد میشود . مطالعه سال 2014 استنفورد نشان داد که تفکر خلاق در هنگام راه رفتن بهبود می یابد.  راه رفتن چه در داخل خانه و یا خارج از خانه انجام شود در هر دو حالت سبب افزایش تمرکز و افزایش خلاقیت می شود ، کافیست هنگامی که به دنبال ایده خوب هستید و در پشت میز کارتان احساس کردید ذهنتان خسته است و ایده ی ناب و تازه ای ندارد بلند شوید و شروع به پیاده روی کنید .

  • پیاده روی و سلامت قلب        

 

                                    

طبق تحقیقات ، دانشمندان دریافته اند که راه رفتن بهترین ورزش برای افراد کم تحرک مانند مردان و زنان مسن که در معرض بیماری های قلبی و عروقی و یا به دلیل عدم تحرک در معرض چاقی و افزایش وزن و در نتیجه درد های مفصلی و ... قرار دارند بسیار مناسب است و باید افراد کم تحرک حداقل 4 ساعت در هفته را به پیاده روی اختصاص دهند .

  • پیاده روی و تنظیم فشار خون

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و اینترنتی شدن کارهای روزانه، برای مثال خرید آنلاین به جای پیاده روی و گشتن در بازار برای خرید حضوری ، افراد تحرک کمتری نسبت به زمان قدیم دارند و همچنین به دلیل نداشتن فعالیت ورزشی و تحرک و یا پشت میز نشستن در محیط کار و استرس سبب شده است که افراد فشار خون بالایی داشته باشند که میتواند پیامدهای ناگواری مانند سکته ی قلبی،سکته ی مغزی،نارسایی کلیه و مرگ و میر شود . لذا آزمایشی بر روی افراد با فشار خون بالا صورت گرفته و طی 12 هفته هر روز افراد با فشار خون بالا که تحت آزمایش بوده اند روزی 1 ساعت پیاده روی انحام میدادند و در پایان هفته ی 12 مشخص شد پیاده روی سبب بهبود گردش خون مغز و عملکردهای سلولی و همچنین افت شدید فشار خون این افراد شده است .

  •  پیاده روی و کاهش وزن

 

هر چقدر افراد از لحاظ فعالیت بدنی و جسمانی فعالتر و اکتیوتر باشند میتوانند در بهبود و حفظ تناسب اندام خود موفق تر باشند . پیاده روی ورزشی با شدت متوسط است که اگر به صورت منظم انجام شود سبب سوزاندن کالری و در نهایت کاهش وزن شما میگردد بنابر این سعی کنید برای سوزاندن کالری بیشتر پیاده روی خود را افزایش دهید و یا در مسیرهایی تپه مانند و سربالایی قدم بزنید و همچنین پیاده روی سبب حفظ عضلات میگردد .

  •  پیاده روی و استحکام استخوان

همانطور که میدانید با گذشت سن و سال استخوان ها پوک میشوند و تراکم و جرم خود را از دست میدهند و یا افراد مسن به دلیل نداشتن جرم استخوانی کافی به آرتروز مبتلا میشوند که آرتروز سبب شکننده شدن استخوان ها میشود. تحقیقات نشان داده است که ورزش و پیاده روی مداوم در سنین کهنسالی از کاهش جرم و تراکم استخوان جلوگیری میکند و باعث بهبود بافت های استخوان میشود .زنان پس از یائسگی افت شدید در جرم استخوان خود را تجربه میکنند، زنانی که حداقل چهار ساعت در هفته پیاده روی می‌کنند به نسبت زنانی که کمتر از یک ساعت در هفته پیاده‌روی می‌کنند، حدود ۴۰ درصد کمتر به این شکستگی‌ها دچار می‌شوند. ورزش هایی مانند دویدن، پرورش اندام، پیاده‌روی با سرعت مناسب و یا بالا رفتن از پله بر سلامت استخوان‌ها تاثیرات خوبی میگذارند.

  •  پیاده روی و سلامت ریه

افرادی که مشکل ریوی دارند به دلیل اینکه از تنگی نفس رنج میبرند تصور می‌کنند که ورزش کردن برای آنها غیر ممکن است از این رو ورزش را کاملا کنار میگذارند، در صورتی که انجام فعالیت جسمانی در هوای پاک می‌تواند برای این افراد مفید باشد.

به دلیل اینکه پیاده روی کم هزینه ترین و ساده ترین ورزش است و همه جا می‌توان آن را انجام داد و فشار زیادی به اسکلت ماهیچه‌ای بدن وارد نمی‌کند بسیار مناسب برای بیماران ریوی میباشد. 

افراد با بیماری ریوی باید هنگام ورزش و پیاده روی تنفس عمیق تری داشته باشند و بالا رفتن اکسیژن دریافتی و تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن در حجم بزرگ تر سبب افزاش ظرفیت ریه و در نهایت سبب تاثیرگذاری خوب بر سیستم‌ تنفسی میشود . 

                                                            جهت مشاهده ی مدل های کفش پیاده روی-طبی و روزانه مردانه و زنانه ی آرمیس لینک موجود در  عکس زیر را کلیک نمایید .

                                                                                                                                 کفش پیاده روی-طبی و روزانه مردانه     

                                                                                                                                 کفش پیاده روی-طبی و روزانه زنانه     

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()

 

همراهان تولیدی کفش آرمیس 

به سایت Armis.ir خوش آمدید . 

 آدرس اینستاگرام ما :

shoesarmisfactory