آدرس دفتر مرکزی : توجه داشته باشید شرکت پرفکت استپس اعلام میدارد هرگونه تبلیغ در شبکه های ماهواره ای سوء استفاده از برند شرکت بوده و گروه صنعتی پرفکت استپس هیچگونه مسئولیتی در قبال این محصولات تقلبی ندارد و عواقب خرید این محصولات بر عهده خریدار میباشد ، ضمناً عاملیت های رسمی فروش محصولات اصلی پرفکت استپس علاوه بر سایت ، نمایندگی های شرکت در سراسر کشور میباشد.شماره های تماس : 02136905909 09120620474
0

ویژگی های کفش ورزشی و اسپرت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 29 آبان 1399 در ساعت 42 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
                                                                               کفش ورزشی و اسپرت مناسب چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟
 

یکی از ابزار اصلی انجام هر تمرین و رشته ورزشی کفش‌ ورزشی و اسپرت مناسب میباشد. پای انسان یک اهرم حرکتی می‌باشد که در مقابل نیروهای واکنشی زمین از خود کنش نشان می‌دهد و بدون یک کفش مناسب، به بافت‌های نرم پا آسیب وارد خواهد شد لذا انتخاب یک کفش ورزشی و اسپرت مناسب ، می‌تواند جلوی بروز بسیاری از حوادث، جراحات و دردها و آسیب عضلات و اسکلت بدن در هنگام ورزش را بگیرد و همچنین دارای سه کارکرد اصلی حفاظت از پا، راحتی و حمل وزن بدن است.

انتخاب کفش ورزشی و اسپرت متناسب با رشته ورزشی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، زیرا هر ورزش شامل فعالیت‌ها، تحرکات و شرایط خاص خود است و لازم است از کفش مخصوص آن رشته استفاده شود. مفهوم راحتی کفش با اندازه بودن کفش متفاوت است.

سه ویژگی مهم و اساسی که در انتخاب کفش‌ ورزشی و اسپرت مناسب باید مورد نظر قرار گیرند عبارتند از :

  • انعطاف پذیری بالا برای تمامی حرکات مختلف پا
  • ثبات بالا و یا استحکام برای حمایت و حفاظت از چرخش‌های ناگهانی پا
  •  لایه گذاری مناسب برای جذب ضربه و راحتی کل پا 

علاوه بر موارد ذکر شده هنگام خرید کفش ورزشی و اسپرت باید به موارد زیر نیز دقت فرمایید : 

 1.به دلیل اینکه پاها در طول روز و یا در حین فعالیت ورم می‌کنند ، سعی کنید پس از اتمام فعالیت ورزشی خود و یا در پایان روز به سراغ خرید کفش و امتحان کفش ورزشی مورد نظر خود بپردازید تا بتوانید سایز مناسب را انتخاب نمایید.

2. کفش‌ ورزشی و اسپرت مورد نظر خود را با همان جورابی که عادت دارید در ضمن تمرین بپوشید امتحان کنید.

3. دقت داشته هنگامی که بندهای کفش را می‌بندید، پاها در داخل کفش به خوبی مستحکم شوند به گونه ای که پنجه‌ پاهایتان نباید به آسانی در کفش حرکت کند و پاشنه پاهایتان هنگام راه رفتن نباید بلغزد 

4. هر دو لنگه ی کفش را بپوشید و چند قدمی در مغازه راه بروید یا بدوید تا مطمئن شوید که کفش‌ها راحت هستند. کفش ورزشی و اسپرت به هیچ وجه نباید تنگ باشد و به زور و به امید جاباز کردن در آینده خریده شود .

5. وقتی می‌‌خواهید کفش را امتحان کنید، بندهای آن را محکم ببندید مانند اینکه می‌خواهید فعالیت ورزشی را آغاز کنید.

6. اگر به طور مرتب یک تمرین ورزشی را انجام می‌دهید، کفشی را بخرید که خاص ورزشی باشد که آن را انجام می‌دهید.

7- کف داخلی کفش باید نرم و دارای قوس مناسب برای پا باشد . افراد با قوس زیاد کف پا ، از کفش‌هایی باید استفاده کنند که انعطاف پذیری بالایی داشته باشد و از پوشیدن کفش‌هایی که پا را محدود می‌کند خودداری کنند.

8- افراد دارای کف پای صاف باید کفش دارای لایه میانی بسیار سفت برای کنترل حرکت و کاهش میزان چرخش داخلی بپوشند.

9- افرادی که دارای قوس طبیعی کف پا ، هستند باید کفش‌هایی بپوشند که برآمدگی مختصر دارد. 

10- مطمئن شوید که کفش ها برای مدت طولانی بر روی قفسه فروشگاه نبوده باشند. با این که مواد اولیه ساخت کفش های ورزشی توانایی تحمل فشار زیاد را دارند اما به هر حال ممکن است در طول زمان حتی بدون آن که استفاده شوند میزان اثر خود را از دست دهند.

11- دقت داشته باشید که کفش سبک باشد ، زیرا در این صورت نه تنها وزنی به بدن اضافه نمیکند بلکه فشار را از روی ستون فقرات میکاهد و سبب راحت حرکت کردن مصرف کننده میشود .

12- دقت داشته باشید که کفش قابلیت تنفس و گردش هوا داشته باشد ، زیرا در این صورت از تعریق بیش از حد پا داخل کفش و در نتیجه مبتلا شدن به بیماری های پوستی و ناخن به دلیل رطوبت موجود در کفش ،و  همچنین بوگرفتن پا جلوگیری میشود .

اشتباهات رایج در انتخاب کفش ورزشی و اسپرت :  

  •  انتخاب کفش نامتناسب با ورزش انتخابی: نوع ورزش ، مهم‌ترین و معیار برای انتخاب و خرید کفش ورزشی میباشد. برای انجام هر گونه فعالیت ورزشی لازم است کفشی مناسب با آن فعالیت تهیه کنید. . به طور مثال کفشی که برای تنیس انتخاب می‌کنید، مناسب دویدن نیست و برعکس.
  •  استفاده از کفش‌ ورزشی در همه مکان‌ها: کفش‌هایی که برای ورزش خاصی هستند نباید برای کار دیگر استفاده شوند. اگر کفش ورزشی برای خرید رفتن یا پیاده روی عادی استفاده شود، زودتر استهلاک پیدا می‌کند. برای خود یک کفش راحت خریداری کنید و کفش ورزشی را تنها برای ورزش استفاده کنید.
  • چک نکردن سایز پا: باید هر سال سایز پای خود را چک کنید. سایز پا با بالا رفتن سن افزایش می‌یابد. بعضی از افراد باید از کفی‌های طبی استفاده کنند.
  •  انتخاب کفش با سلیقه شخصی: تا زمانی که کاملا در ورزش خود تخصص پیدا نکرده‌اید، به تنهایی در خرید کفش تصمیم نگیرید. بهتر است به یک فروشگاه ورزش بروید تا از کمک یک متخصص ورزش برای انتخاب کفش استفاده کنید. برای خرید کفش ورزشی فقط طول پا مهم نیست، بلکه عرض پا نیز در نظر گرفته می‌شود. 
  •  استفاده از کفش‌هایی که دارای چسبک می‌باشند : به هیچ عنوان استفاده از کفش چسبی به عنوان کفش ورزشی و اسپرت توصیه نمی‌شود به علت اینکه چسبک‎‌ها نمی‌توانند نیروهای وارده را در هنگام تغییر جهت ورزشکار، برخوردها و اتفاقات را به‌درستی خنثی کنند و احتمال بروز صدمه به مچ را افزایش می‌دهند بنابر این کفش ورزشی و اسپرت باید بندی باشد .
  •  تعویض نکردن به موقع کفش‌ها: یکی از بزرگ‌ترین اشتباه‌ ها استفاده از کفش هاییست که از قدیم در اختیار دارید  .اشتباهی که اکثر افراد مرتکب می‌شوند این است که کفش خود را دیر عوض می‌کنند. هنگامی که کفش مستهلک شود، کارایی خود را از دست میدهد و استفاده از آن باعث درد در ناحیه زانو ، لگن و کمر می‌شود. دوندگان باید بعد از 480 تا 800 کیلومتر دویدن باید کفش خود را عوض کنند. یعنی اگر هر روز با کفش خود ورزش کنید باید بعد از شش ماه آن را عوض کنید.بنابر این اگر شما یک ورزشکار هستید و مدام از کفش‌هایتان استفاده می‌کنید،  وقتی می‌خواهید یک کفش ورزشی بخرید، به کیفیت اهمیت بالایی بدهید شاید قیمت کفش‌های خوب کمی بالا باشد، اما در سلامت نگه داشتن شما دخیل است. بنابراین میزان استفاده شما از کفش بسیار مهم است!

نحوه ی نگهداری از کفش ورزشی و اسپرت:

1. عدم استفاده ی روزانه و مکرر از کفش : بعضی از افراد ، بعد از خریدن کفش مورد علاقه‌ ی خود، تمام روزهای هفته به صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند تا بالاخره کفششان سوراخ و فرسوده شود زیرا استفاده مداوم از کفش یا لباس، باعث می‌شود تا فرسوده شده و عمر کوتاه‌تری داشته باشد بنابر این بهتر است هر چند روز یکبار کفش ورزشی خود را با کفش دیگری جایگزین نمایید و اجازه دهید کفشان استراحت نماید .هنگامی که شما در نهایت به کفش‌های خود یک استراحت کوتاه می‌دهید، مطمئن شوید که آنها در شرایط مناسبی و در یک جای خشک و خنک قرار دارند . کفش‌های خود را داخل جاکفشی و کمد لباستان روی هم روی هم انباشته نکنید زیرا این کار سبب میشود که کفش ها را در زیر انبوهی از کفش و یا لباس ، تحت فشار قرار داده و سبب آسیب رساندن به شکل و فرم اصلی آنها شود. برای اجتناب از این وضعیت و برای حفظ شکل کفش ورزشی و اسپرت خود میتوانید ، داخل کفش‌ها را با روزنامه پر کنید و سپس آن ها را داخل کمد و یا جا کفشی قرار دهید .

2. کفش ورزشی و اسپرت خود را هر چند روز یک بار تمیز کنید تا همیشه مرتب به نظر بیایند:

بند کفش و همچنین پاشنه ی کفش در تمیز دیده شدن کفش بسیار موثر است و لازم است گاهی بندها را از کفش خارج کرده و به خوبی شسته شوند و همچنین اتو زدن بند کفش بعد از شستن می‌تواند به مرتب بودن کفش و تازه دیده شدن آن کمک چند برابری بکند. پاشنه کفش ورزشی خیلی زود کثیف می‌شود و اگر به آن بی توجه باشید، زود چرک مرده می‌شود بنابر این میتوانید آن را با یک فرچه مخصوص تمیز نمایید .

                 جهت مشاهده ی مدل های کفش ورزشی و اسپرت مردانه و زنانه ی آرمیس لینک های موحود در عکس زیر را کلیک نمایید .


                                                                                                                       کفش ورزشی و اسپرت مردانه                                                                                                                                                                                                                                                                          کفش ورزشی و اسپرت زنانه 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()