آدرس دفتر مرکزی : توجه داشته باشید شرکت پرفکت استپس اعلام میدارد هرگونه تبلیغ در شبکه های ماهواره ای سوء استفاده از برند شرکت بوده و گروه صنعتی پرفکت استپس هیچگونه مسئولیتی در قبال این محصولات تقلبی ندارد و عواقب خرید این محصولات بر عهده خریدار میباشد ، ضمناً عاملیت های رسمی فروش محصولات اصلی پرفکت استپس علاوه بر سایت ، نمایندگی های شرکت در سراسر کشور میباشد.شماره های تماس : 02136905909 09120620474
0

راه های جلوگیری از بو گرفتن کفش

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 9 آذر 1399 در ساعت 40 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
                                                                                           راه های ساده برای از بین بردن بوی کفش 

بوی بد پا ناشی از چیست؟

همانطور که میدانید عرق پا و رطوبت ایجاد شده در کفش مهم‌ترین دلیل بوگرفتن پا و کفش، میباشد.

عرق خود به تنهایی فاقد بو میباشد ، اما به دلیل ایجاد محیط مرطوب که برای رشد و تجمع باکتری‌های بدبو بسیار مناسب است، سبب میشود غده های عرق در تمام مناطق بدن پراکنده شوند ولی از آنجایی که تعداد غدد عرق موجود در پا بیشتر از سایر نقاط بدن و به تعداد 250،000 عدد میباشد، پا بیشتر از سایر نقاط بدن بو میگیرد .

به دلیل اینکه پاها در طول روز در کفش حبس میشوند ، در صورتی که انتقال هوا از داخل کفش به بیرون به خوبی انجام نگیرد و و تهویه کفش نامناسب باشد ، داخل کفش گرم میشود و در نهایت پا عرق کرده و سبب ایجاد محیط مرطوب و در نتیجه ایجاد Brevibacteria (نام نوعی باکتری) که سبب ایجاد بوی بد پا در کفش می‌باشد میشود.

پس نتیجه گیری میکنیم که :

  • پایین بودن کیفیت کفش مهم ترین علت بو گرفتن کفش و همچنین بو گرفتن پاها میباشد. میتوانیم با جلوگیری از بو گرفتن پاها تا حد زیادی از بو گرفتن کفش ها جلوگیری کنیم.
  • تولیدی کفش آرمیس از کفی های آنتی باکتریال که دارای افزودنی های کربنی جهت کنترل رطوبت پا با ساختاری اسفنجی که رطوبت پا را به خوبی به خود جذب میکنند استفاده کرده است و علاوه بر آن تولیدی کفش آرمیس تمامی کفش های خود را با قابلیت تنفس و تهویه مناسب جهت جلوگیری از تعریق پا و بوگرفتن کفش طراحی و تولید کرده است.
                                                                                                 روش های جلوگیری از بوگرفتن پا

1. پاهایتان را روزانه بشویید

اگر هر روز حداقل دو بار – صبح و شب – پاهایتان را بشویید و همچنین بعد از انجام تمرینات ورزشی خود اگر به بهداشت پاهایتان اهمیت لازم را بدهید و آنها را با آب گرم و مواد شوینده شستشو دهید دیگر از بوی بد پا رنج نمیبرید . 

به دلیل اینکه لا به لای انگشتان پاهایتان و همچنین اطراف ناخن هایتان ،مناسب ترین محیط برای رشد باکتری ها هستند ، فقط کافیست این قسمت ها را به خوبی با آب گرم و صابون شستشو دهید.

2.پاک کردن سلول های مرده از روی پوست

وجود سلول های مرده بر روی پوست سبب بو گرفتن پاها و در نتیجه بوگرفتن کفش میشود بنابر این باید در از بین بردن و برداشتن سلول های مرده از روی پوست خود کوتاهی نکنید. جهت انجام این کار باید در ابتدا با اسکراب های لایه بردار و یا سنگ پا پاهایتان را لایه برداری کرده و پس از آن پاهایتان را با لوسیون های مخصوص پا نرم نگه دارید .

3.پاهایتان را به خوبی خشک کنید

همانطور که در ابتدای مقاله ی راه های جلوگیری از بوگرفتن کفش ذکر شده است وجود محیط مرطوب و خیس سبب تکثیر باکتری ها و در نهایت منجر به بوگرفتن پا و کفش میشود پس باید حواستان باشد جوراب های نمناک نپوشید و یا پس از حمام و شستشوی پاها ،مستقیما پاهایتان را داخل کفش نکنید بلکه پاهایتان را در ابتدا به خوبی و کاملا خشک کرده و سپس کفش را بپوشید.

 از آنجایی که الکل از عرق کردن پا جلوگیری میکند ، میتوانید پس از آنکه پاهایتان را به خوبی خشک کردید ، الکل مالشی در بین انگشتان پاها بمالید و یا مقداری الکل به داخل کفشتان اسپری کنید تا میکروب و باکتری ها کشته شوند و از بین بروند. 

  • هشدار: در صورتی که بر روی پاهایتان زخم باز دارید و یا پوست پاهایتان خشک و ترک خورده میباشد از اسپری کردن الکل اجتناب کنید.

 4.جوراب های تمیز بپوشید

پوشیدن جوراب تمیز و یا جوراب نو سبب میشود که جوراب رطوبت ایجاد شده را جذب کند و پا را خشک کند . این امر سبب میشود محیط داخل کفش مرطوب نشود و بو نگیرد.

سعی کنید از جوراب های نخیکه بر عکس جوراب هایی که از جنس الیاف مصنوعی هستند، عمل میکنند و سبب بو گرفتن پا میشوند استفاده نکنید.

5.استفاده از ضد عرق ها 

برای اینکه ضد عرق به خوبی جذب پوست پاهایتان شود و از عرق کردن پا جلوگیری کند سعی کنید همیشه قبل از خوابیدن  مقداری از اسپری ضد عرق را به پاهای خود بزنید و همچنین میتوانید قبل از پوشیدن کفش نیز از ضد عرق استفاده نمایید .

در تولید اسپری های ضد عرق از مواد شیمیایی استفاده شده است که دلیل اصلی بوگرفتن کفش یعنی تعریق پاها را کاهش میدهد.

 6. از جوش شیرین استفاده کنید

برای خنثی کردن PH عرق پا و از بین بردن رطوبت پا و همچنین کاهش رشد باکتری های موجود در کفش میتوانید مقداری جوش شیرین را داخل کفش خود ریخته و یا میتوانید مقداری از آن را به پاهایتان بمالید .

7. پاهایتان را با چای سبز و یا چای سیاه شستشو دهید

به دلیل اینکه اسید موجود در چای سیاه یا چای سبز میتواند از رشد باکتری ها جلوگیری کند، میتوان برای از بین بردن بوی بد پا از آن استفاده کرد.

روزانه 5 عدد چای کیسه ای را در آب جوش قرار داده، سپس بعد از دم کشیدن چای، 4 فنجان آب سرد یا گرم آن را مخلوط کنید و پاهایتان را 20 دقیقه در داخل این محلول قرار دهید.

 به نکات زیر نیز توجه داشته باشید:

  • برای کاهش تعریق بدن و پاها بهتر است غذاهای سالم با چربی کم و همچنین کم ادویه مصرف کنید.
  • بهتر است مصرف قهوه و یا نوشیدنی های کافئین دار را محدود کنید و آب بیشتری بنوشید .
  • سعی کنید از استرس دور باشید زیرا استرس سبب افزایش تعریق بدن میشود.

در آخر... افراد برای انجام فعالیت‌های روزانه ی خود همانند کار کردن ، ورزش کردن،خرید رفتن و مهمانی و ... کفش های طبی و روزانه و یا کفش های ورزشی و اسپرت و یا کفش های رسمی مردانه و زنانه استفاده می‌کنند. پاها در هنگام فعالیت طولانی مدت عرق می‌کنند که سببایجاد بوی بد در پا و کفش می‌شود. بنابراین باید کفش ، با رویه ، زیره وکفی مناسب با میزان و نوع فعالیت‎‎‌های خود را، انتخاب کنید. شما میتوانید با خرید کفش از تولیدی کفش آرمیس  از کفش های آنتی باکتریال این تولید لذت ببرید

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()